De (algemene) klachtencommissie
In elke organisatie komen verschillen van mening, klachten en conflicten voor. In de meeste gevallen wordt er snel een oplossing gevonden. Uitgangspunt is dan ook dat de klacht of een geschil zoveel mogelijk door de betrokken partijen binnen de school of afdeling wordt opgelost. U bespreekt de klacht eerst op school. Wanneer de klacht niet naar tevredenheid door de school wordt afgehandeld, kunt u een klacht indienen bij de klachtencommissie.
U kunt een klacht indienen wanneer u het niet eens bent met gedragingen of beslissingen van een persoon binnen de Almeerse Scholen Groep (ASG), of juist met het nalaten van gedragingen of het niet nemen van beslissingen. Bij ASG is de behandeling daarvan geregeld in een klachtenregeling.
De klachtenregeling is bedoeld voor ouders, personeelsleden, meerderjarige leerlingen, maar ook voor bijvoorbeeld derden die diensten voor ASG verrichten. De regeling beschrijft de procedure voor het indienen en behandelen van de klacht. De klachtencommissie adviseert het College van Bestuur, dat vervolgens beslist over de klacht.
Een klacht moet schriftelijk worden ingediend. Dat kunt u doen per e-mail naar klachten@asg.nl of per post: Almeerse Scholen Groep, t.a.v. College van Bestuur, postbus 60276, 1320 AH Almere.

Downloads
Hier vindt u belangrijke documenten om te downloaden.